Bergsvandring

Denna säsong har vi möjlighet att välja  olika vandringsleder eftersom vi hyr en buss.  Den tar oss upp till bergen i centrala Gran Canaria där vi väljer vandringsleder efter väder och omständigheter. Vi bjuder på kaffe och fika vid starten. Vandringen omfattar en sträcka på cirka 8 km.  Under vandringen kommer vi även att få uppleva ”pilgrimsvandring” som innebär att vi då går i tystnad och bara njuter av intrycken under cirka 15 minuter.Välkommen till äventyret.

Tid, plats och utrustning.

Vi möts vid Oasen fredagar  kl 8.30 Hemkomsten beräknas till cirka 16.30.
Ta med vandringsskor och en ryggsäck. Stoppa ner en extra tröja, minst 1 liter vätska, frukt och smörgåsar. Har du en vandringsstav så är det naturligtvis ett plus.

Du kan  boka din vandringstur vid Oasen. Det går också bra att maila till: playaingles@turistkyrkan.org eller SMS-a  +46 70 634 40 90

OBS! Anmäl dig gärna i god tid, för att försäkra dig om plats!