HÄNT I VECKA 11

En händelserik vecka med många gäster som besökt Skandinaviska Turistkyrka i Playa del Inglés.

Torvald Nolebring med sin fiol ackompanjerade vid flera tillfällen både i caféet och vid gudstjänster. Under "Hela kyrkan sjunger" spelade Torvald N, fiol, Ingvar Johansson, dragspel och Stig Jirenius, gitarr samt våra ordinarie musiker, Göran Klemetz piano och Leif Persson, trumpet.

Pastor,Nils Holmberg, berättade om poeten Nils Ferlin under cafékvällen och predikade vid gudstjänsten.

Vacker sång och cellospel under söndagens gudstjänst framfördes av Annica och Kjell Bjurling.

Bönestund med Carl-Olov Hultby och bibelstund med pastor Nils Holmberg, på tisdagar respektive torsdagar var välbesökta.

Många uppskattar även  natur och kultur upplevelser under  "Kulturtur",  "Bergstur" och  "Bergsvandring" med våra duktiga guider.