Söndagsgudstjänst

Det är en stor glädje att åter få fira gudstjänsten på söndagar kl. 10.00. Varje söndag är det tre språkgrupper som firar gudstjänst i Skandinaviska Turistkyrkan. Den skandinaviska gudstjänsten inleder söndagen kl. 10.00. Ofta predikar Marianne Andréas som är pastor och teamledaren, Christer Andréas bidrar med sång och Gunnar Fhager är mötesledare. Efter varje gudstjänst serveras kyrkkaffe i glashuset. Gunilla Andersson och Berit Fhager varierar kaffebrödet så det finns såväl vetebröd som finkakor. Den spansk-engelska gruppen möts till gudstjänst 11.30 och kl. 16.00 kommer den tyska församlingsgruppen. Den finska gruppen får vänta till måndagkväll kl. 18.00 då de firar sin veckogudstjänst. Det är underbart att kyrkan fylls av lovsång, förkunnelse, vittnesbörd på flera olika språk varje vecka.