HÄNT I VECKA 7

Nu har veckan 7 passerat , med mycket turister som söker sig till värme och sol på Gran Canaria, Playa del Inglés.

"Kulturturen"är välbesökt, Göran Klemetz, (ibland Krister Wos Andersson) leder den med van hand, assisterad av Leif Persson med sin trumpet. Under säsongen 2018 /2019 har  Åsa  Hultby och Marianne Lindblom turats om att vara medhjälpare på "Bergsturen". Fredagarnas "Bergsvandring" behöver ingen reklam, den är alltid efterfrågad, guider/ledare är som alltid: Finn Atle Helland, Bengt Kihlström och Stig Jirenius.

Tisdagens "Hela kyrkan sjunger" alltid välbesökt, men nu var det välfyllt i kyrkan med turister, sång och kärlek.

Under fredagens cafékväll besökte vi Madagaskar, guider var Gunnel och Leif Persson som nyligen besökte ön. De delade med sig av sina upplevelser samt visade filmen om resan de har gjort.

I lördags sjöng och kåserade Carl-Olov Hultby om  "Carl Östs liv och sånger", ett liv som präglades av mycket kärlek med inte minst humor.

Under söndagens gudstjänst sjöng "Elidas lilla team" som är på besök på Gran Canaria just nu.