Dags att fira jul!

2021-12-13
Om några dagar tänder vi fjärde adventsljuset och julen står för dörren. Det är en speciell tid på året när vi får varva ned och möta våra nära och kära i fin gemenskap. Tack vare årets massiva vaccinering kan vi ändå komma nära varandra utan stora restriktioner och risker, som vi tvingades ha med i beräkningen vid förra årets julfirande.

Det är lätt att förstå att många ännu tvekar när det gäller att beställa resor till Kanarieöarna: munskyddskrav och andra restriktioner tär på semesterglädjen.

Det som är uppmuntrande är att vi i Turistkyrkan nu är beredda att åter ta emot stora grupper av besökare på våra fyra anläggningar - centralt placerade där turister rör sig.

Ekonomin går på sparlåga, men vi är ändå igång. Som framgår av rapporterna har besökstalen inte varit så höga under hösten 2021 - med undantag av Puerto Rico.

Om du vill ge en extra julgåva till Turistkyrkan så är det en god hjälp för oss när vi åter slår upp portarna inför det nya året 2022!

Med dessa rader vill jag önska dig stor välsignelse och en härlig jul!

Med varma fridshälsningar,
Karl-Georg Winberg, ordförande
Telefon +46706890890
Epost ordforande@turistkyrkan.org

---------------------------------------------------

Swish:123 006 4337
Vipps:580566
Sverige: Plusgiro 50 06 21–8
Norge: Giro 7877.08.16229

---------------------------------------------------

Rapporter från höstens arbete i Skandinaviska Turistkyrkan

Samuel Estdahl Puerto Rico:

Vi har haft uppåt 100 besökare i de flesta av våra samlingar. Café Oasen och handarbetscaféet är igång. Bergsturerna (i samverkan med Playa Inglés) har satt besöksrekord.

Marianne Andreas, Puerto de la Cruz:

Det har varit en stor glädje att återigen få inbjuda till sångsamlingar, soppluncher, cafekvällar och gudstjänster. Utmaningen har varit att agera klokt när det gäller smittoläget. Pandemin har också gjort att det kommit färre turister och det behövs stöttning såväl med ekonomi som med förböner.

Nisse Bergman, Las Palmas:

Deltagarantalet på våra gudstjänster och samlingar har varit det lägsta på länge, men samtidigt gläds vi över att flera av våra trogna, återkommande besökare börjat röra sig i riktning mot Herren Vi kallar dem för närstående, inte utomstående.

Krister Andersson, Playa Inglés:

”Hela kyrkan sjunger”, ”Bibelstunden” och lördagens cafékväll har utgjort stommen i verksamheten. Som mest har vi haft cirka 80 besökare. Någon stor tillströmning av turister har det inte blivit, varför den största lokalen, Templo Ecumenico, aldrig brukats denna höst.

Dags att fira jul!