Onsdag 2 mars

Onsdagkvällar i Turistkyrkan bjuds det på omväxlande program med livsberättelser, musik, samkväm och andakt. Onsdagen den 2 mars intervjuade Marianne Andréas en nyanländ gäst, Jan Thews, om organisationen "Educational Microloan and Scholarship Foundation” (eduf.se), en ideell stiftelse som ger mikrolån och stipendier till unga människor som vill arbeta inom hälso-och sjukvården. Gun Agestav, en mångårig, trogen gäst gav glimtar från sin livsberättelse. Kvällen avslutade med att Gunnar Fhager gav en rapport från Ukraina. Liksom så många andra kyrkor förenades vi i förbön och ljuständning för Ukrainas land och folk. I en omvälvande tid som denna, med krigslarm och oro, uttrycker många av våra gäster tacksamhet att Turistkyrkan finns, som en plats att samlas på för samtal, gemenskap och bön.