Puerto de la Cruz

"Den gröna smaragden" kallas stan som ligger på norra Teneriffa, med prunkande trädgårdar och stora bananplantager. En stad med gamla anor och typisk spansk bebyggelse i de centrala delarna men också moderna hotell av hög standard. Puerto de la Cruz erbjuder en lugn och avslappnad miljö med tillgång till badstränder, restauranger och olika fritidsaktiviteter som t.ex bergsvandringar.

Granne med Posten och Busstationen, ligger den vackra Turistkyrkan som byggdes 1980 och är en kyrka, inte bara för skandinaver, utan även för fyra andra språkgrupper. Med sitt centrala läge är det en plats där man samlas för gemenskap och andlig uppbyggelse.

Vi kan erbjuda:

• programkvällar med varierat innehåll
  • kaffe med hembakat, sopplunch
  • trivsam gemenskap med nya och gamla vänner
  • litteraturhörna
  • WiFi

Turistkyrkan vill vara en mötes-, vilo- och gudstjänstplats där man får möjlighet att upptäcka eller bekräfta sin tro.

Välkommen till Skandinaviska Turistkyrkan!

Teamet Puerto de la Cruz - våren 2024
Torbjörn Frisk, Kaija Andersson, Lillemor Boman, Monica o Ronnie Strömgren.

Här presenterar vi våra aktuella aktiviteter.
Klicka här

Kalender / Dette skjer
Säsongsavslutning

Söndagen den 31 mars har vi vår sista gudstjänst för den här säsongen. Vi tackar alla besökare och ni är varmt välkomna till hösten. Turistkyrkan öppnar den 27 oktober.
2024-03-31
kl 12.00 - 12.00

Kontakta oss / Teamet

Skandinaviska Turistkyrkan
Calle Jilguero 10
384 00  Puerto de la Cruz
Tenerife, Spanien

E-mail: puertocruz@turistkyrkan.org
Tel: Ronnie Strömgren +46 70 371 30 05

Kontakt / Vägbeskrivning

Anslagstavla / Oppslagstavle

Välkommen till ny säsong

Vi startar den 22 oktober 2023

Lyssna på James Hollingworth när han sjöng sin sång "Följeslagaren" i Turistkyrkan 10/12
Följeslagaren

TACK för fortsatt stöd till Turistkyrkans arbete.

Gåvor tas tacksamt emot. Ange "Gåva Puerto de la Cruz" när du använder bankgiro 5163-8062 eller SWISH 123 648 36 48.

Facebook livesändningar

Backspegel