Årets sista bergtur 2023

Årets sista bergstur började i Arinaga och kyrkan San Jose där församlingen har byggt upp en gigantisk krubba. Den täcker ca 25 meter av en av kyrkans långsidor.Man har byggt upp en bergsby med en rinnande bäck, en liten sjö med en samling herdar och änglar, det fanns fina hus och massor av djur och till sist -  naturligtvis ett stall med Maria, Josef och djur MEN Jesus, ja honom lägger man inte dit förrän på julafton. Vilken otrolig skapelse! Vår färd gick sedan vidare till Guayadequedalen och vi fick titta in hos Sheila som bor i en av grottorna. Vi besökte sedan grottrestaurangen, tog en promenad runt berget och åkte sedan vidare till öns högsta punkt: Pico de las Nieves. Underbar utsikt, härlig luft och ett jättetrevligt resesällskap!!!. Vad kan man mer begära? En fantastisk dag!