Julafton

Drygt 60 personer kom och delade gemenskapen med oss på julafton. Det var Annika och Stig Jirenius som ansvarade för kvällen. Till sin hjälp hade de volontärer samt Gunnel Noreliusson som slutat sin teamledarroll men som firar jul och nyår här. En god kväll med julgröt och skinksmörgås, kaffe och rulltårtsbakelse, frukt, godis m.m.

Det var ett varierat program med sånger, tävling , julminnen, andakt. Julevangeliet lästes självfallet av Arne Johansson.

Kvällens höjdpunkt, enligt många med mig, var när Tomas Bergström sjöng O helga natt. Tomas är den nye kantorn i Svenska kyrkan här på ön. Han ackompanjerades av Anders Göranzon, en tidigare kantor här. Tack för att ni var med oss ikväll. Anders Göranzon var kvällens pianist.

2023 går mot sitt slut. Vi summerar det med ett tack till  alla er besöker oss, som ber för oss och som ger gåvor till oss.

Så ser vi fram emot 2024. Välkomna då.