Volontärer i SKTK, Playa del Inglés, GC

Vad gör en volontärer i Skandinaviska Turistkyrkan?  Bilderna nedanför visar bara en del av det som volontärerna hjälper till. Allt från att plocka skräp  i området kring kyrkan, snygga till och göra fint entrén till Café Träffpunkten med blommor som växer och frodas. I själva lokalen ska man hålla reda på inventarier och göra snyggt  och rent på borden.

När vi började säsongen städades det, nu stängde vår verksamhet den 7 april och då ska det städas också. Att baka, hjälpa till i köket med diskmaskin, plocka in och ut osv allt detta hjälper  volontärerna till med.

Alla våra turer är möjliga tack vare entusiastiska volontärer som tycker om natur och kultur och vill gärna bidra med sin kunskap. En del volontärer skapar och tillverkar  saker hemma till cafékvällar vilket uppskattas mycket.

I kyrkan hjälps alla åt med många olika sysslor som hör till gudstjänsterna och programmen.

Tack till alla volontärer för era insatser. Utan Er hade det aldrig gått att driva Skandinaviska Turistkyrkans verksamhet.

Väl möt till nästa säsong.