Överlämnande av lokalen i Las Americas

2019-12-12
Turistkyrkans överlämnande av lokalen i Las Americas blev en högtid i ordets bästa mening. Den 30/11 hölls denna högtid där representanter från Svenska kyrkan och våra engelska, tyska och finska samarbetspartners samt turister som har besökt vår lokal genom åren, var närvarande. Vår lokal var välfylld och antalet personer som hade hörsammat inbjudan, överträffade alla våra förväntningar.

Våra engelska samarbetspartners som leds av pastor Ken Cumming tar över efter oss. Deras missionsorganisation heter NOAH´s ARK  och har inom sin verksamhet ett omfattande socialthjälpprogram.

Lars Ivar Nilsson som talade för Skandinaviska Turistkyrkan läste från Psalm 121 och talade om Herrens bevarande nåd över båda vår utgång och deras ingång. En tidigare team-medlem ifrån Las Americas kramade om Turistkyrkans styrelserepresentanter och sade: ”Detta är så stort!”

Vi är tacksamma för Guds ledning i en svår fråga!

Överlämnande av lokalen i Las Americas

Pastor Lars-Ivar Nilsson överlämnar lokalen.