Dags att bättra på fasaden!

2021-02-01
Det händer en hel del i Skandinaviska turistkyrkan på Kanarieöarna – trots Corona tider. Sedan invigningen av turistkyrkan på Calle Galileo 40 i Las Palmas för nästan 50 år sedan behövs nu en rejäl upprustning av kyrkans fasad. Arbetet med renoveringen pågår just nu för fullt. Det fåtal turister som vågar sig på att resa till Kanarieöarna under vintern-våren 2021 kommer ändå att hitta öppna dörrar i tre av våra fyra anläggningar: Förutom Las Palmas, så blir det viss verksamhet också i Playa del Inglés och Puerto Rico. Turistkyrkan är en fantastisk möjlighet att nå fram till människor med ett varmt och inbjudande budskap om tro och gemenskap. Vi satsar nu på att gå igång för fullt när pandemin har lagt sig.

På själva julafton samlades 22 personer i Las Palmas – det var maxantalet som fick släppas in så att alla kunde hålla bra avstånd.

- Julaftonskvällen blev mycket lyckad, maten var god och vi hade glädjen att ha med fem personer som vi aldrig sett i kyrkan tidigare, berättar Annika och Nisse Bergman om julfirandet i Turistkyrkan i Las Palmas.

Sedan invigningen av turistkyrkan på Calle Galileo 40 i Las Palmas för nästan 50 år sedan behövs nu en rejäl upprustning av kyrkans fasad. Den här bilden visar att det är hög tid för ny puts och nya fönster. Tack vare en gåva kan vi nu sätta igång med renoveringen.

När den ordinarie strömmen av turister kommer till Kanarieöarna senare i år så kommer kyrkfasaden i Las Palmas att vara i nyskick! Arbetet med renoveringen pågår just nu för fullt.

Varma hälsningar
Karl Georg Winberg
Ordförande Skandinaviska Turistkyrkan

PS Vill du också vara med och ge ett bidrag till renoveringen?

Sätt in din gåva från:

Sverige på
Swish 123 006 43 37 eller Pg 50 06 21-8

Norge på
Vipps 580566 eller Giro 7877.08.16229

Övriga

IBAN NDEASESS SE39 9500 0099 6034 0500 6218

Märk gåvan med ”Fasad Las Palmas”

Dags att bättra på fasaden!