Boka almanackan för årsmöte den 17 september!

2022-05-23
Den 17 september 2022 är du välkommen att vara med på årsmötet för Skandinaviska Turistkyrkan. Mötet hålls i Arvika för att ge rimliga restider för både svenska och norska deltagare. Årsredovisning och övriga handlingar inför årsmötet skickas ut i god tid (mitten av augusti 2022).
  • Efter ett par år på sparlåga (på grund av pandemin) planerar vi nu för fullt för Turistkyrkans arbete i Puerto Rico,  Playa del Inglés, Las Palmas och Puerto de la Cruz!
  • Nya, inspirerade teamledare finns på plats när portarna slås upp den 16 oktober: Ronnie och Monica Strömgren i Puerto de la Cruz (Teneriffa) och Åke och Lotta Samuelsson i Las Palmas.
  • Mogens och Lisbeth Nielsen återvänder till Playa del Inglés liksom Samuel och Guri Estdahl till Puerto Rico.

Teamledare till Puerto de la Cruz

När Monica och Ronnie Strömgren sätter igång som teamledare i Puerto de la Cruz har de mycket erfarenheter i bagaget som kommer väl till pass. Båda talar flytande spanska efter många år som missionärer i Bolivia.

- Vad var det som lockade er till att leda Turistkyrkans arbete i Teneriffa den kommande säsongen?

- Vi tycker mycket om att arbeta med människor. När man möts i ett annat sammanhang och under andra villkor är man ofta öppen för frågor som rör livet och dess mening. Det ser vi som en utmaning med Turistkyrkans arbete berättar Monica och Ronnie. För oss känns det som en extra bonus att åter få jobba i ett spansktalande land.

Teamledare till Las Palmas

Lotta och Åke Samuelsson bosätter sig i centrala Las Palmas i en av Turistkyrkans egna lägenheter i stadens centrala delar – där också möteslokalen och caféet finns. De har lång erfarenhet av församlingsarbete i Sverige inom Svenska Alliansmissionen och Pingströrelsen.

För många är Åke Samuelsson också känd som författare till barnböckerna om ”Munken och kulan”.

- Vad var det som lockade er till att leda Turistkyrkans arbete i Las Palmas den kommande säsongen?

- Att få möta människor! Vi hoppas på goda samlingar och viktiga samtal – det är verkligen något vi ser fram emot säger Lotta och Åke. Vi ser också fram emot att få vara i Las Palmas med musikansvarige Dan Ådahl tillsammans med kollegorna Kjell och Lillemor Boman. Vi gläds över att få göra detta tillsammans!

Nu hoppas jag att många av våra medlemmar i Turistkyrkan vill boka resor till Gran Canaria och Teneriffa den kommande säsongen när vi slipper restriktioner och kan köra för fullt.

Vill du vara med och hjälpa till i vårt arbete under en kortare eller längre period under den kommande säsongen kan du kontakta mig, så ska jag förmedla uppgifterna vidare till rätt person och anläggning.

Nu vill jag önska er alla en skön och avkopplande sommar. Glöm inte att sätta ett kryss i almanackan den 17 september när vi möts till årsmötet i Arvika.

Med varma fridshälsningar,

Karl-Georg Winberg, ordförande

Telefon +46706890890

Epost ordforande@turistkyrkan.org

Boka almanackan för årsmöte den 17 september!