Nu har vi slagit upp portarna!

2021-11-04
Alla våra fyra anläggningar på Gran Canaria och Teneriffa har nu slagit upp portarna och öppnat för möten, cafégemenskap och spännande utflykter.

Det var en närmast uppsluppen stämning med mycket glädje över att kunna umgås igen, berättar Krister Wos Andersson från Playa del Inglés.

Puerto de la Cruz

- Ett samtal från Vings platschef i Puerto de la Cruz gjorde mig glad för att på bara ett par dagar landar 16 flygplan fulla med turister, som kommer för att njuta av det blå havet och 25 graders värme berättar Marianne Andreas.

Bokningarna ligger på cirka 90 procent av vad de var före pandemin. Varje dag hålls caféet öppet och på onsdagarna är det gemenskapskväll. Nu drar också gudstjänsterna snart igång – inte minst i advent. Hela teamet finns på plats under hela jul- och nyårshelgen och då planeras flera spännande programinslag.

Las Palmas

- Vi ser inte så mycket av pandemin längre, det mesta har återgått till hur det var innan allt brakade samman, säger Nisse Bergman.

Den nyputsade fasaden mot Calle Galileo, där Turistkyrkan ligger, är mer inbjudande än någonsin och nu är både secondhandbutiken, bergsturerna och övrig verksamhet igång.

Packa gärna ner några kristna böcker och ett par paket gula ärter i resväskan när du reser hit. Det behövs i arbetet framöver hälsar Nisse Bergman.

Playa Inglés

- Vi blev överraskande många när vi slog upp dörrarna i helgen - totalt cirka 60 gäster i Oasen i en glad och trevlig samvaro, berättar Krister Wos Andersson från Playa Inglés.

De populära bergsturerna är redan igång. Samtliga samlingar hålls än så länge enbart i det egna caféet Oasen, men beredskap finns för att ha större möten i Templo Ecumenico om turistströmmen tilltar.

Krister Wos Andersson sköter teamledarskapet i väntan på Mogens Nielsen som ansluter senare under säsongen.

Puerto Rico

- Fortfarande måste munskydd användas i kyrksalen, men inte i caféet, berättar nye teamledaren Samuel Estdahl. Under öppningsveckan har vi mött folk som varit här tidigare, men det har också dykt upp helt nya människor och vi har haft bra tillströmning i vårt fina café.

Gudstjänsterna i Puerto Rico sänds även i fortsättningen via Facebook – precis som under pandemin. I den första gudstjänsten talade teamledaren Guri Estdahl. Inför den här säsongen har nya affischer och broschyrer tagits fram, som nu delas ut på hotellen i området.

Vi ser fram emot att möta dig under den nya säsongen på någon av våra fina anläggningar på Kanarieöarna!

Hälsningar
Med varma fridshälsningar,