Turistkyrkan på Facebook

2022-01-31
Nu har det blivit ännu enklare att hitta information om Turistkyrkans arbete i Puerto Rico, Playa del Inglés, Las Palmas och Puerto de la Cruz. Från och med nu finns alla dessa fyra anläggningar på Facebook, där du kan hitta aktuell information om arbetet, veckans program, utflykter och annat intressant som lockar till besök.

Längst ner på sidan hittar du länkar till alla dessa fyra Facebooksidor. Gör gärna ett bokmärke så att du lätt kan hitta programmet när du besöker Kanarieöarna nästa gång! Självklart kan man också hitta mycket matnyttig information på vår gemensamma hemsida: www.turistkyrkan.org

En hälsning

En av Turistkyrkans profiler – Lars-Ivar Nilsson – skickade några rader efter ett besök i Las Palmas, där Lars-Ivar varit teamledare innan han blev ordförande i Turistkyrkans styrelse.

Min fru Majred och jag hade förmånen att få tillbringa julen på Gran Canaria. Det var några år sedan sist. Därför såg vi verkligen fram emot denna resa med speciell förväntan. Allt var sig likt på många sätt men det fanns också sådant som var nytt. Det var roligt att möta alla kända vänner i kyrkan i Las Palmas men lika roligt att möta de många nya personerna som också har hittat till Skandinaviska Turistkyrkan. Det vittnar om en fräsch och framåt verksamhet. Det som också var nytt var den nyrenoverade yttre fasaden. Nya fönster och en ny härlig färg. Det var så välkomnande och så inbjudande!

Julkvällens värdpar, Annika och Nisse Bergman, skapade en fantastisk fin atmosfär med sång, betraktelse och jullekar. Bättre värdpar norr om ekvatorn finns inte. En julvistelse i Las Palmas gör vi gärna om så snart som möjligt.”

Lars-Ivar och Majred Nilsson

Nu är vi igång med vårens arbete 2022 och vi hoppas på många nya och gamla besökare!

Med varma fridshälsningar,

Karl-Georg Winberg, ordförande