Välkommen till årsmöte den 17 september i Arvika!

2022-08-29
Vi glada över att vi äntligen får inbjuda till årsmöte i Skandinaviska Turistkyrkan: det hålls den 17 september 2022 i Arvika. Platsen för årsmötet är vald för att våra medlemmar i både Sverige och Norge ska ha möjligheter att delta utan alltför lång resväg.

Årsmötet hålls i Arvika missionskyrka med start kl. 11 den 17 september 2022. Klockan 18 samma dag blir det en sång- och musikgudstjänst som avslutning på årsmötesfirandet.

Året som gått har präglats av pandemin och dess begränsningar. Trots munskydd och säkerhetsavstånd har vi kunnat bedriva ganska omfattande verksamhet på alla våra fyra verksamhetsplatser: Puerto Rico, Playa Inglés, Las Palmas och Teneriffa. Läs mer i bifogad årsberättelse.

Själv är jag väldigt glad över att Turistkyrkan når så långt utanför kyrkväggarna – under en normal säsong har vi cirka 60 000 besök på våra anläggningar och en stor del av dessa besökare brukar inte delta i kyrklig verksamhet på hemmaplan i Sverige och Norge.

För en dryg månad sedan drabbades jag själv av en akut hjärtinfarkt. Tack vare en snabb insats på Falu lasarett kunde jag få hjärtat fixat och nu har jag ordinerats ett något lägre livstempo framöver. Därför har jag meddelat valberedningen att jag nu lämnar över stafettpinnen som ordförande till en ny person.

ANMÄLAN TILL ÅRSMÖTET

För att delta i årsmötet behöver du anmäla dig senast den 9 september 2022

Anmälan skickas till:

Region NORGE: Synnøve Welle - post.norge@turistkyrkan.org
Region SVERIGE: Annika Bjurling - annika.de.bjurling@gmail.com

Kostnad med samtliga måltider: 300 kr - Lunch, Middag inkl. kaffe & dessert
Finns kostallergi så ange detta i din anmälan.
Betalning sker vid ankomsten via Swish, Vipps eller jämna kontanter!

Vill du ge en extra gåva till vårt arbete så är det förstås välkommet nu när ekonomin behöver förstärkas i samband med återstarten efter pandemiåren.

• Sverige via plusgiro 50 06 21-8 eller Swish 123 006 4337
  • Norge via giro 7877.08.16229 eller Vipps 580566
  • Övriga länder IBAN SE39 9500 0099 6034 0500 6218 BIC NDEASESS(De här kontaktuppgifterna finns också på vår hemsida www.turistkyrkan.org)Tack för ditt stöd!  Jag räknar med att månadsbreven från Turistkyrkan ska hålla dig uppdaterad om det som sker i vårt arbete!

Med varma fridshälsningar,
Karl-Georg Winberg, ordförande