Vecka 7

Tisdagens Hela kyrkan sjunger var det fullsatt i Templo Ecumenico. Missionsbåten Elida hade anlänt till ön med många konfirmander ombord och de fyllde flera bänkrader i kyrkan.

Predikade gjorde Krister Wos Andersson om vattendroppar. De urholkar stenen med sitt idoga droppande, tillsammans fyller de en bägare tills det flödar över och slutligen tog han bilden av ett dropp som man kan få som patient för att återställa vätskebalansen. Varje droppe är viktig, precis som vi människor

Semestrande pastor Urban Klintenberg gav en hälsning.

Onsdagens Musikcafé fick vi lyssna till tre spontana gäster. Det var dels Roland Malmberg från Ölmstad som spelade dragspel och sjöng två sånger, Pärleporten och Min kung och jag. Carl från Puerto Rico kompade på piano.

Dels var det syskonen Ingvar Hellberg och Gunborg Hansson som sjöng duett i sången Gud har ej lovat att vi ska få. Ingvar berättade att han förlorat synen på båda sina ögon och att han i och med det inte längre kunde jobba på Second Hand som han gjort tidigare men Gud hade gett honom nya uppgifter där genom att sitta i caféet och samtala med människor. Han uppmanade oss alla att inte tro att vi är värdelösa även om vi tappat funktioner.

Torsdag -  Bibelstund med Ingvar Holmberg som handlade om Ett liv i bön. Bön är ständig förbindelse med Gud. Bön är vårt viktigaste instrument. Vi läste från 1:a Tim 2:1 och framåt. Jesus hade alltid tid för bön. Den personliga bönen, bönen tillsammans med andra och evangeliserande bön. Låt oss hitta en bönerytm, bönevänner och bönetillfällen. "Be oavlåtligen."

Så var det dags för ärtsoppa. 108 gäster. Sång och musik av Björne, Frank LIndberg på trumpet och Torkel Selin.