Vecka 8

Hela kyrkan sjunger den 18 februari hade vi glädjen att ha Stefan Abrahamsson vid pianot då Elida ligger här ca en månad. Roland Malmberg från Ölmstad spelade dragspel tillsammans med Britt Hilmersson och Torkel Selin spelade gitarr och sjöng. Leif Persson på trumpet och Tomas Bergius på orgel stod för preludium och postludium. Ledde gjorde Stig Jirenius som så många gånger förr.

Anders Ekstedt gav en predikoappell som handlade om Dolda budskap och budskap man vill tysta.

Templo Ecumenico var fullsatt. Som varje tisdag serverades korv med bröd/mos och fika i Oasen efteråt.

Torsdagens Bibelstund talade prästen Gert Nilsson över ämnet Ordet som inte kan dö. Rom 10:13 ff. Det rena och oförfalskade ordet ska stå i centrum vid predikan och inte predikanten. Jesus är Ordet. Vi kan inte tysta ner vittnesbördet om Jesus. Om vi tystnar ska stenarna ropa.

Fredag kväll - cafékväll med Krister Wos Andersson som hade temat Människors möte. Han utgick från dikten med samma namn av Hjalmar Gullberg. Så berättade han om människor och händelser genom livet. Han sjöng flera sånger till eget gitarrackompanjemang och tillsammans med Stig Jirenius. Även Ann-Karin Söderström sjöng Leonard Cohens sång Hallelujah fast på svenska.

Lördag kväll - cafékväll med Torkel Selin som sjöng och berättade om Lapp-Lisa. Fullsatt i Oasen.