Vecka 9

Tisdag kväll - Hela kyrkan sjunger. Vi hade musikhjälp av Dan Ådahl från Las Palmas och när nu Leif Persson inte längre är kvar på Gran Canaria har vi fått hit Frank Lindberg som spelar trumpet.

Monica Winerdal gav en predikoappell som handlade om sången Vilken vän vi har i Jesus, hur den kom till. Dan Ådahl sjöng sången efter predikan.

Onsdag - Musikcafé med lunch. Också den här dagen fick vi lyssna till Dan Ådahl som hade lite sångövning med oss och vi sen sjöng tillsammans i stämmor. :-)

Ann-Karin Söderström från Umeå sjöng Hallelujah och Det enda som bär.

Finn Dybvik fra Norge sjöng You raise me up och Min Gud tillhör äran.

I kassan stod Barbro Planeskog och det var 60 gäster. Köket serverade Köttfärslimpa och Gulaschsoppa och ett härligt salladsbord.

Fredagkväll - Cafékväll som Elidas musikteam och kapten Stefan Abrahamsson ansvarade för. Stefan berättade om deras satsning på Israel - Pilgrim 2018 och Pilgrim 2020. Det var fullsatt i Oasen.