Säsongens första cafékväll

Årets första cafékväll startade med våfflor som Gunilla och Berit serverade med glass och sylt.
En liten skara fick så höra ett engagerat föredrag om Malte Stierngranat med rubrik "Mannen som gjorde vad som föll honom in"
Malte var "ingenjör", målare, entreprenör. Han lät bland annat bygga den enda privata järnvägsstationen i SJs bannät samt en pyramid i Aneby där han och hans familj ligger begravd.
Rune Burgén önskade Gott nytt år vid andakten. Gott nytt år när världen öppnas efter pandemin. Gott nytt år med önskan att vi skall se varandras värde. Ett gott nytt år för Skandinaviska Turistkyrkan som vill vara en fristad för turister men också för alla de som tillbringar en stor del av året här I staden.