Cafékväll med livsberättelse

Det är en glädje att allt fler hittar till Turistkyrkans café i Puerto de la Cruz. Onsdagen den 27 oktober inbjöds till cafékväll med glass och våfflor. Gunnar Fhager berättade om John Newton, slavskepparen som blev präst och som skrev sången "Amazing grace". Rune Burgén talade i andakten om kvinnan som Jesus mötte vid Sykars brunn. I den ryska ortodoxa kyrkan är hon känd under namnet Svetlana. Det är viktigt att ha ett namn, en identitet, att få komma fram som en personlighet och bli bemött med respekt. Jesus mötte alla respektfullt och med ett öppet sinne. Han känner varje människa vid namn och vill vara vår vän, hjälpare och räddare under livets resa. Om det vill vi berätta i Skandinaviska Turistkyrkan.