Vecka 45

Veckan inleddes med Hela Oasen sjunger. Vi kände hur ni var med hemifrån och önskade sånger och säkert sjöng ni med också. När facebooksändningen var slut fick vi lyssna bland annat till Peter Enoksson som spelade och sjöng en sång. Många var sugna på korv och mos efteråt.

Stig Jirenius ledde Bibelstunden på torsdagen. Han angav 5 skäl till varför han tror på himlen!

Lördagens café bestod av mycket sång. Förutom paret Jirenius sjöng Ann-Carin Söderström, Krister Andersson och Stig Jirenius. Vi fick också lyssna till härlig kvartett av Anna-Lena, Pär, Ann-Carin och Roger.

Kvällens hemlige gäst var Anders Blåberg. Han intervjuades av Krister Andersson om sitt liv som pastor. Han har varit församlingspastor, Missionsdirektor i Evangeliska Frikyrkan, och generalsekreterare i Bibelsällskapet. Nu är han församlingspastor igen i Korskyrkan i Uppsala.

Kvällens apell om barnatro och bönebarn hölls av Krister Andersson.