Vecka 4.

Bibelstunden har nu bytt namn till Samtal om tro. Mogens Nielsen talade om trons språk och mångfald. Många besökte cafeét för att fika en semla och dricka kaffe. På kvällen hade många gäster kommit för sjunga tillsammans i Oasen. Det var även många som följde oss på facebook. Torsdag betyder ärtsoppa och våffla. En fin tradition i turistkyrkan som vi måste bevara. Även denna fredag har jag fått fina bilder av Ann-Carin Söderström från bergsvandringen. På cafékvällen fick vi bekanta oss med vår nya husmor Ingrid Berglund. Inger Edén berättade om brickorna som räddar liv. Flera glada lottvinnare gick hem med en bricka! Mogens Nielsen intervjuade Arne Winerdal om bl.a.arbetet i Mellanöstern där de jobbat med social hjälp och evangelisation. Gospel i tal och ton, vår nya gudstjänst på söndagskvällen. Det var Dan Ådahl, Roger Sylvén och Mogens Nielsen som sjöng för och med oss. Vi är tacksamma för ännu en fin vecka i Oasen.