Vecka 12.

. Vår verksamhet rullar på och vi upplever ungefär samma besökarantal denna vecka. Känns bra att börja veckan med en Bibelstund som vi numera kallar Samtal om tro. Vår teamledare Mogens Nielsen har under flera veckor satt som rubrik; Tron språk och mångfald. Så många underrubriker det finns till denna rubrik. Idag tog han med oss i hur Gud använder sin kreativitet. Hela Oasen sjunger med Stig Jirenius i spetsen var en härlig sångtimma. Vilken sångskatt vi har. Morgonpromenaden på onsdagen lockade 12 personer. Sedan var det flera som anslöt till hotellfrukosten. Stig Jirenius, Leif Persson och Britt Hilmersson  underhöll med musik när våra gäster åt ärtsoppa och våfflor. Fredagens Bergsvandring blev inställd p.g.a.risk för regn i bergen. Inte ofta vi tvingas ställa in men ibland så...På lördagens cafékväll intervjuade Mogens Nielsen Tron S.Matisen från Norska sjömanskyrkan, där han nu på vintern arbetar som assistent tillsammans med sin fru. Han berättade om Kristnas festivaler och skärgårdssång och gospel i Norge och Sverige. Intressant att få höra om det arbetet som varit och som fortgår. I augusti är det Skärgårdssång i Halmstad. På söndagskvällen var det säsongens sista Gospel i tal och ton. Playa Singers med  Dan Ådahl stod för kvällens program. Mogens Nielsen höll ihop det hela.